در چه سنی حق دارین مشروب بخورین ؟

و فقط ماییم و عربستان و افغانستان که سیاهیم (: جالبه که اگر نقشه سن حجاب اجباری رو می کشیدن جریان بامزه تر می شد چون در کل جهان فقط و فقط و فقط ما بودیم که مردم حق ندارن توش بی حجاب باشن (: (کسی که کشور دیگه ای با حجاب اجباری معرفی کنه، جایزه داره (: ))

منبع:

25 thoughts on “در چه سنی حق دارین مشروب بخورین ؟

  1. سلام جادی جان. ممنون بابت توضیحات. اما همیشه موضوع مورد بحث فیلترینگ نیست. برای وبلاگ‌هایی که مثال زدم چون خودشون فیلتر نیستن خیلی موضوع خاص نمی‌شه که بخوان جدا کنن بحث رو. دوم اینکه توی دنیایی که خواننده خیلی سریع از روی صفحات گذر می‌کنه این تکه‌تکه نوشتن‌ها و ارجاع‌ها اثر خوبی نداره.
    حالا که توضیح دادی یک خبر خوب هم من بدم. وبلاگ کی‌برد آزاد از اینجا که من هستم -بندرعباس، وسط پالایشگاه نفت- فیلتر نیست. ما از اینترنت مخابرات استفاده می‌کنیم. الان چند روزی هست که باز شده وبلاگت 🙂

  2. جادی جان البته من که روی نقشه فقط ایران و عربستان و پاکستان رو می بینم. ولی در هر حال ممنون جالب بود.

  3. به همین سادگیام که نیست . موافقم با حرفت ولی خب به همین سادگیام نیست . ما چنداد سال ( خود ما که نه البته) تلاش کردیم که نذاریم کسی مشروب بخوره مثلا ، ولی نمی دونستیم به این جا می کشه ، پس الان به این سادگیام نیست . به قول یکی ما فقط می دونستیم یه چیزی رو نمی خوایم . نمی دونستیم چی رو میخوایم !!

  4. آخ آخ آخ حالا چیکار کنیم که فقط ما نمیتونیم مشروب بخوریم؟
    دیگه فکر کنم به آخر دنیا رسیدیم همه دنیا با مشروب خوردن به نهایت افتخار و تکنولوژی رسیدن ولی ما چون نمی خوریم نتونستیم.
    احتمالاً این پاکستانی ها هم یواشکی میخورن که تونستن بمب اتم بسازن وگرنه بدون مشروب که نمیشه .!!!!

  5. ” جالبه که اگر نقشه سن حجاب اجباری رو می کشیدن جریان بامزه تر می شد چون در کل جهان فقط و فقط و فقط ما بودیم که مردم حق ندارن توش بی حجاب باشن”
    البته عربستان هم حجاب اجباریه

    منبع:

  6. باهات راجع به این محدودیت که در ایران وجود داره موافقم اما مشروب هم همچین آش دهن سوزی نیست و کلا چیز ضایعیه! اونایی هم که میخورن از خودش ضایع ترن!

  7. جالب بود!معمولا هرچی این جا هست جالبه!
    “من و انکار شراب این چه حکایت باشد غالبا این قدرم عقل و کفایت باشد”

    خدایی خواجه هم اگه بود الان ،مورد داشت!

  8. مردم ايران حداقل اين حق خودشون رو به هر ترتيبي كه شده مي گيرن…. در اين مورد جاي نگراني كمه

  9. جادی جان خوبه رفتی افغانستان! من همیشه می گم نقشه خیلی مهمه!
    تا جایی که من می دونم تو عربستان(با اون همه ضایعی وضعیت زنان) هم حجاب اجباری نیست. فقط تو شهرهای مکه و مدینه حجاب اجباری است.

  10. به نظرم بعضی از دوستان دارند خلط مبحث می‌کنند و حتی این کار رو با نیش و کنایه و طنز انجام می‌دن. از نظر من بحث ما بحث خوب بودن یا بد بودن مشروب نیست. قطعا مشروب فاکتور مهمی در پیشرفت یا عقب موندگی یک جامعه نیست. مطلب اصلی که به نظرم بعضی‌ها متوجهش نشدن اینه که حکومت نباید وارد حوزه فردی زندگی انسان‌ها بشه. شاید من هیچوقت هم نخوام که مشروب بخورم ولی دلم می‌خواد حق انتخاب با خودم باشه. متاسفانه حکومت در این زمینه خودش رو اولا بر مردم میدونه و مشروب رو براشون بد تشخیص داده. این مسئله از نوع سانسور اینترنته که مخابرات تشخیص میده فلان صفحه برای من مناسب نیست. به نظرم این که حکومت حقوق فردی شهروندان رو رعایت کنه از فاکتورهای مهم در پیشرفت و توسعه است.

  11. کاملا با آقای حسن موافقم، واقعا حیف که هنوز بین ملت ما بعضی ها تا این حد سطحی نگر هستند که به موضوع کلی این پست که بسیار موضوع پر اهمیتی است، توجهی نمی کنند و دنبال نفی مشروب و به انحراف کشیدن بحث از این طریق هستند …

  12. سلام
    ولی من فکر می کنم توی ایران از خیلی از کشور های دیگه بیشتر عرق و شراب و الکل و ابکی و … مصرف میشه. دلیلش هم … نمی دونم.. ایرانیه دیگه …

  13. حیف که آماری از میزان فروش مشروب در جهان نیست یا من ازش اطلاع ندارم. و اگر نه هیچ بعید نبود حرف دوستانی که ادعا می‌کنند آمار مصرف مشروب در ایران بیش از سایر کشور‌هاست درست باشه. علی الخصوص که در رابطه با اینترنت، که توی نظر قبلیم مشابهتش با این مطلب رو گفتم، ایران از کشورهائیه که اینترنت به شدت توش سانسور میشه و از طرف دیگه طبق آمار گوگل مردمش صدر نشین جستجوی صفحات پورنوگرافیک هستند.

  14. مسئله این نیست که یک عده بخوان بحث رو با مطرح کردن ِ اینکه مشروب آش دهن سوزی نیست منحرف کنند . مسئله اینه که جادی باید مخاطب وبلاگش رو برای خودش مشخص کنه . اگه مخاطب کسانی هستند که در مورد دنیا و سیاست و … اطلاعاتی دارند و می دونند حوزه ی دخالت ِ حکومت ها باید کجا باشه ، نتیجه ی ِ این پست اینه که افسوس می خورن چه سیستم و فلسفه ی حکومت عقب افتاده ای داریم به همراه پاکستان و عربستان . اما سودمندی های بسیار بیشتری داره این پست اگر جادی برای اون هموطنانی که نسبت به حوزه ی فعالیت حکومت نا آگاه هستند توضیحاتی پایین این نقشه می داد و به چرایی ِ این مطلب می پرداخت که چرا نباید حکومت دخالتی در امور شخصی افراد بکنه . و در ادامه مثلا اشاره می کرد به اینکه اون کشور های مسلمان برادر – از مالزی بگیر بیا تا آفریقا – که درشون این حکم اسلامی رعایت نمی شه ! این مغلطه ی کشورهای اسلامی در نوع خودش جالبه ، نه ؟

    کاش جادی مخاطبش رو بخش ناآگاه قرار می داد و چرایی مطالب ساده و مهم رو مطرح می کرد پایین این نقشه ، 🙂
    راستی ! من با لینک دادن به این مطلب می تونم ازش استفاده کنم ؟

  15. مثلا در همین پست در کامنتینگ ، 7 نفر موضوع رو مشروب فهمیده اند . در حول محور مشروب بد یا خوب آزاد یا غیر صحبت کردند . خب این اشکال ِ نویسنده ی این مطلبه . به جای استفاده از 🙂 لبخند در مطالب به عنوان عنصر مهم و اثر بخش ، نیاز بود برای غالب مخاطبین ( 7 نفر موضوع رو مشروب گرفتند ، 2 نفر در باب ِ فلسفه ی حکومت بحث کردند ) در مورد موضوع توضیح کافی داده می شد .

  16. دوتا کشور دیگه هستند که توشون حجاب واجبه .

    1مغولستان

    2المان.

    حالا جایزه منو کی میدی

  17. اوه یادم رفت امار گو گل در جست جوی کلمه سکس زا دیدید .

    با افتخار و بد بختی عرض کنم ایران اولین کشوره hehe

  18. شرابم اون قدر بد نیست من یک بار خوردم بد مزه بود انداختم بیرون

  19. شما ضهنیت بد نسبت به شراب دارید یک با امتحان کنید بعد بگویید بد است شراب که کراک نیست

Leave a comment