رابطه مستقیم هوش و خداناباوری

این نتیجه تحقیقات پروفسور ریچارد لین از دانشکده روانشناسی دانشگاه اولستر است. او می‌گوید که اعضای باهوش‌تر جامعه به شکل مشخصی بیشتر از مابقی افراد خود را خداناباور معرفی می‌کنند.

او حتی ادعا می‌کند که یکی از دلایل افول باورهای مذهبی در سده اخیر، بالا رفتن متوسط هوشی جامعه است. بنا به این تحقیق تنها ۳.۳ درصد اساتید دانشگاه خود را خداباور معرفی می‌کنند در حال یکه این درصد در جامعه در حدود ۶۸ درصد است.

تحقیق مشابهی در آکادمی ملی علوم آمریکا،‌نشان داد که در دهه ۹۰ تنها ۷ درصد اعضا به خدا ایمان داشتند. به گفته این محقق اکثریت کودکان دبستانی به خدا ایمان دارند ولی این ایمان با رشد آن‌ها کم و کمتر می‌شود.

اگر علاقمند به خواندن مطلب کامل هستید، آن را از خود نشریه تلگراف بخوانید

15 thoughts on “رابطه مستقیم هوش و خداناباوری

  1. خیلی جالب بود . البته برای من که در مورد همین تحقیق ، خیلی سوال به وجود اومد . متن کامل رو هم هر چند با فیلتر شکن ولی خوندم .
    راستی من ترجیح می دم لباس پوست تنم کنم چون اگه به صورت برهنه برم بیرون می دونم که مردم بیشتر رو میارن به کشتن حیوونهای بیچاره . البته در مواردی چون سرکار اوا ماندس باید بگم که من هم از ایشون حمایت می کنم …

  2. سلام جادی خودم خبر نداشتم ظاهرا در زمره باهوشان قرار گرفته ام !؟

  3. این مطلب قدیمیه، اما من نظر می‌دم!
    لینک مطلب که کار نمی‌کنه. بنابراین من متن اصلی رو نخوندم. اما این آقا چطوری از یک تحقیق توصیفی، نتیجه‌ی علی گرفته؟؟؟؟؟
    شاید خداناباوری، هوش رو بالا می‌بره. شاید یک چیز دیگه‌ای هر دو رو بالا می‌بره. این آقا فقط از ملت پرسیده تو خدا باوری؟ و بعد جواب‌ها رو با تحصیلات (هوش آیا؟) افراد مقایسه کرده. ـ از نوشته‌ی شما که اینطوری بر میاد ـ بشنوید و باور نکنید!!!!!!

  4. من معتقدم که افراد با هوش می توانند درک بسیار قوی تری از متافیزیک داشته باشند که از سوی افراد کم هوش خداناباوری تلقی می شود.

  5. این امار به خاطره روشی که جامعه انسان ها رو طوری پرورش میده که افکار ان ها طوری ساخته میشه که ان ها فقط به این دنیاشون فکر میکنن.هر ادمی با هر درجه هوش فقط با کمی تفکر می تونه بفهمه کا خدا وجود داره و او این دنیا رو افریده است.

  6. می‌گم این لینکش کار نکرد، می‌‌خواستم بخونم اصلش رو ببینم چی بوده
    تعریف هوش: کیفیت و کمیت فاکتور‌هایی که تست‌های سنجش هوش می‌سنجند.

Leave a Reply

