یار در خانه و ما گرد جهان می گردیم

هیچ وقت این ضرب المثل اینقدر به دلم نچسبیده بود. واقعا سینا همین بقل است و من در سایت های همه دنیا دنبال چیزهای خواندنی می گردم. من عاشق چیزهای بامزه هستم و همینطور علاقه خاصی به نوشته های فکر شده و ارزش‌مدار(!) دارم (: امروز دیدم که یکی از دوستان خیلی خوبم (سینا) دو نمونه عالی از هر کدام نوشته:

فهرست قیمت های جدید کمیته انضباطی نوشته طنزش است که با اینکه من فوتبالی نیستم کلی من را خنداند. بخصوص ماده ۶ که می گوید :

ماده 6 – بازیکنان، مربیان، دست‌اندرکاران و تماشاگران تیم‌های استقلال و پرسپولیس و حتی شخص علی دایی هم مشمول این مواد قانونی هستند.

و این نوشته اش هم که در مورد الگوی زمان کودکی اش یعنی کاسپاروف است هم خیلی به دلم نشست. درباره یک «ورزشکار» که می تواند الگو باشد. ورزشکاری که قهرمان جهان می شود ولی قبول نمی کند که با یک دیکتاتور سازش کند و در تظاهرات ضد دیکتاتور، دستگیر می شود. من هم کاسپارف را دوست داشتم، بعد از نوشته سینا، بیشتر هم دوستش دارم. از ورزشکارهای خایه مال خوشم نمی آید (خواندن نوشته های سینا انگار آدم را «بد-دهن» می کند (: ))

Leave a Reply

