کوچ به اوبونتو

اولین سوییچ کامل من از ویندوز به لینوکس، با اوبونتو بود اما پارسال که لپ تاپ جدیدم رو خریدم، اوبونتو روش نصب نشد و به همین دلیل رفتم سراغ فدورا اما از همون موقع هم تصمیم ام این بود که به اوبونتو برگردم.

هفته قبل که خبر رسیدن اوبونتوی نسخه ۷ منتشر شد، تصمیم گرفتم تصمیم رو عملی کنم و دنبال سی دی گشتم. امروز بالاخره با لطف بهترین دوستانم، سی دی به دستم رسید و نسخه زنده اش رو روی سیستم ام تست کردم. عالی بود. تمام سخت افزارهای لپ تاپ من رو می شناسه و حتی چیزهایی که در ویندوز هم بسیار به سختی راه می افتند به راحتی کار می کنند. در نسخه زنده که بریل کار می کرد (محیط کار سه بعدی لینوکس) و همه چیز عالی بود. خوشحالم. الان مشغول کپی کردن تنظیمات و فایل های لینوکس قبلی (فدورا ۶) روی کامپیوتر خونه هستم تا بعد هر دو رو به اوبونتو تغییر بدم. بعد از این تغییرات که یک روز بیشتر طول نمی کشه بر می گردم به زندگی سابق. دوازده روز هم مهان داشتیم: ساندر و مارلی (جهانگردانی که با ماشین خودشون دنیا رو می چرخیدند) و به خاطر مشکلاتی هم که با این وبلاگ دارم، شاید برم روی بلاگ اسپات!

می پذیرم که دبیان و فدورا مفصل تر و شاید بهتر از اوبونتو هستند ولی من جامعه اوبونتو و انسانیت پشت مفاهیم اون رو خیلی دوست دارم.

برای اطلاعات بیشتر به سایت فارسی اوبونتو مراجعه کنید.

Leave a Reply

